Wednesday 13 June 2012

23 APRIL 2012

X KAN AKU LUPE TARIKH NI SMPAI BILE2...


Bangun pagi dgn niat yg baik nk teman angah g bli barang2 utk scuba, blaku ngn tragedi... erm dugaan dtg 1 persatu dlm diri aku... mmg besar dugaan yg aku terima... tp aku tetap redha.. mungkin ni ada hikmah sblm aku melangkah ke alam rumah tangga... 


**sambung balik cite pasal tarikh ni**


pagi 2 aku call cc zamri.. aku nk EL sb nk g bli barang angah... tp sblm aku kua ngn angah, aku kne anta adik skola, pas2 janji ngn puan su (pegawai bukit aman) nk g anta baju skola anak dia yg dia x sempat nk ambik kt kedai jahit atas salah sorang keluarganye meninggal dunia..  lepas anta adik skola, trus g uma puan su.. dok uma puan su dalam stgh jam, borak punye borak, cm da lame sgt, aku pon nk blik, sb da janji ngn angah... 


dalam aku OTW nk balik 2, jalan jem sb baru pas bhenti ujan n owg2 sume nk g keje.. waktu tu jam dalam 7:30 am... time aku nk g simpang kiri, ada 1 kete blakang aku nk himpit ke kiri sb dia pon nk g arah yg same.. tp aku x bg, xtau nape.. aku trus bg signal.. then dia x jd nk potong ELITE aku.. 


TIBA - TIBA........


sampai 1 selekoh ni, ngn kelajuan aku 50km/jam, muncul 1 kete SAGA FL dr arah bertentangan bwk dgn LAJU SELAJU LAJU NYA... terdetik kt hati aku kete 2 bwk laju... dalam sekelip mata yg x sampai beberapa saat.......


DUMMMMMMMMMM..!!!!!!!


  • MUKA TERHANTUK KT STERENG
  • SESAK NAFAS YG TERAMAT2 SEBAB DARAH MEMBUAK KELUAR
  • DARAH PENUH KELUAR DR MULUT & HIDUNG.
  • BAJU, TUDUNG, SELUAR KOTOR DIBANJIRI DARAH AKU
  • LUKA2 SATU BADAN SB ADE PARUT SAMPAI SKANG
  • TANGAN KIRI TERSELIUH YG TERAMAT SAKIT
  • HIDUNG LEBAM SAMPAI SKANG X HILANG
  • DALAM KERETA PENUH NGAN DARAH PERCIKAN AKU
  • ATAS JALAN RAYA, PENUH NGN DARAH AKU
  • MUKA MEMBENGKAK SEPERTI AKU SUDAH GEMOK

dalam aku menahan kesakitan, aku sempat tgk keadaan ELITE aku yg telah hancur sampai x terkata... aku trus bkk tali pinggang n pintu untuk keluar dr ELITE.. tp... aku x bdaya, sb darah masih membuak2 keluar dr mulut n hidung.. aku hanya diam tgk keadaan aku kt ctu... aku tgk pemilik kete SAGA FL yg langgar aku td, tanpa ada 1 kecederaan kt diri dia. terkejut gak aku.. sb diri aku dibanjiri DARAH, tp DIA..??? ermmm hanya senak perut... PELANGGARAN YG SANGAT KUAT... AIRBAG SAGA FL sampai terkeluar mengembung... 

INGAT X KERETA YG BLAKANG AKU TD? DIA NK MASUK SIMPANG KIRI JGK 2...


pakcik 2 la yg bantu aku.. ALHAMDULLILAH dia pon x bawak kete laju.. jd die sempat break... ble aku pk balik, aku berat ati xmo bg pakcik 2 potong ELITE aku, rupenye KEMALANGAN nk tjadi dalam beberapa minit kami masuk simpang kiri...

owg ramai bantu aku kuar dr ELITE, n trus bawak aku g HOSPITAL PUTRAJAYA, terus ke WAD EMERGENCY... 

sampai kat wad, aku terus diperiksa oleh doktor, n doktor jalankan tugasnye ngn teliti... cuci sume darah aku yg masih keluar dr mulut n hidung...  paling menyakitkan aku, aku dikenakan JAHITAN DI GUSI ATAS sb gusi aku KOYAK... sangat2 sakit...  aku diberi MC 2 MINGGU utk berehat...

MACAM MANA NGN ELITE AKU.. ???

ELITE aku telah diuruskan oleh ANGAH n INCIK TUNANG aku... dowg yg setle kn sume 2 smpai ELITE aku dihantar ke ICU PERODUA KAJANG... selesai sume da wat report, da ambil surat penjelasan dari doktor, n tunggu keputusan ELITE boleh repair or tak... tp pada mulanye ELITE aku dikategorikan LOST... aku menangis teresak2 teringat JASA ELITE kt aku.... tp HARI NI - 13.06 2012- aku dpt brite ELITE blh repair... hampir 2 BULAN aku menunggu keputusan.... x sabar ALONG nk tgu ko kua dr ICU la ELITE.. cpt la sht.. blh kte jalan2 lg kan..... 




       NI LAH KEADAAN ELITE SELEPAS KEMALANGAN



                                           TEROK KN..????


untuk pengetahuan korang, 23 APRIL 2012... genap aku 3 TAHUN dalam KERAJAAN... aku LAPOR DIRI utk keje pada 23 APRIL 2009... 3 TAHUN aku ulang alik dr BUKIT AMAN ke PUTRAJAYA, tarikh 23hb aku mengalami mimpi yg ngeri... aku harap ni kemalangan yg terakhir dlm hidup aku.. InsyaALLAH....


P/S dr aku : biar la kte bhati2 atas jalan raya, yg PENTING, kte  TAK BERSALAH...





4 comments:

  1. ada hkmh d sblkny..mn thu kot2 nk leh city baru k sbijik

    ReplyDelete
  2. ala kak sal... city ape.. citykos ke.... hehe

    ReplyDelete
  3. xpe.. rezeki besa mungkin nk dtg ni..amiin..
    semoga ELITE kembali sihat.. =)

    ReplyDelete
  4. arap2 g2 la awe... agak2 apa yg besa 2 eh? blh dpt tupperware RM194.40 x.. hehe

    ReplyDelete