Monday 25 June 2012

MELEPAK KAT MELAKA

Bengkel Filem.. Aku wat filem ke.. x la... filem yg wat aku...


Erm kesahnye cmni... aku kne g bengkel "garis panduan kadar bayaran penggunaan aset dan keanggotaan PDRM dalam pembikinan filem, drama, dokumentari dan iklan" dipendekkan jadi  "bengkel filem".. ar.. kan da pendek 2.. n senang nk sebut...  :)


mmg best g bengkel ni.. dpt pengalaman... smpai sne kami kne bagi 3 group.. aku da x sme ngn group kak ayu...group aku la satu2 nye group sume laki.. mula2 cm x best je rase.. sb xde mbe nk borak la konon2nye...


first aku wat keje, mmg mgantok tahap cipan.. cipan pon ckup tido.. aku pon taip.. taip.. taip.. ape yg dowg ckp... yg xbest nye, ble aku da penat2 taip, blh plk dtg pgawai lain tuka plk ayat.. tpakse aku taip balik.. 2 first day...


second day plk.. mula2 aku taip sket.. pas2 aku pon g la ambik gula-gula nk bg group aku... aku bangun je, tuan mad ambik alih tempat aku.. die pon mengedit la ayat2 yg die rase sesuai...  aku sampai kt tempat aku, aku pon dok la tempat tuan mad 2.. then pas tuan mad 2 da xde idea, tuan baharudin lak sambung... aku ni pon diam jela.. owg tgh ade idea nk taip, terus jela kn.. hehe. aku pon borak2 la ngn tuan2 yg lain.. tugas kami, kne menaip dlm bentuk microsoft word, borang2 permohonan n power point.. klo ikutkan, tiga2 2 keje aku...


third.. nk jdkan cite.. tuan wan tolong aku wat borang n power point..  bestkan ada owg tolong.. hehe. aku cume repair2 je ayat2 yg tcicir.. kadang2 tsenyum aku tgk gelagat tuan2 group aku 2.. macam2 ragam.. 


aku ni group 3...


ada 10 ahli tmasuk aku.. nk tau gelagat dowg...


(1) Tuan Zainuddin 
 ** tuan ni ketua dlm group aku.. die ni gaya cm baik je.. aku ske gaya die.. jenis cool je.. best keje ngn die.. btanggungjawab sbg ketua.. tuan ni la yg kne wat pmbentangan hasil keje kteowg masa majlis penutup 2.. tuan ni dr Pasukan Polis Marin..


(2) Tuan Mad
** tuan mad ni plk, die ske bina ayat.. die la yg paling rajin menaip tugas yg spatutnye aku kne wat.. ble tiba2 die xde ayat nk taip, die trus bgn n suh aku repair mana yg salah.. mst ade yg slah pye la, sb mst akan ada huruf yg ttinggal.. setiap pagi, aku akn tlg tuang kan air die, sb aku tau, die mst nk mkn ubat2 sakit die 2.. jd, sblm die suruh, lbih bek aku ambik dulu kn.. hehe tuan ni dr Persenjataan..


(3) Tuan Baharuddin
** tuan ni pon rajin menaip gak.. die lagi pakar dr tuan mad.. die mmg pakar IT.. siap ajar aku lg ape2 yg aku x tau.. perh, mmg terbaek la tuan baharuddin.. tuan ni dr bahagian latihan..


(4) Tuan Ridha
** ni la satu2 nye tuan aku yg pendiam... perh nk dgr suare die punya la payah... die diam je.. aku pon klo x silap, sepatah 2 je aku borak ngn die.. die x campur ngn tuan2 yg lain.. nasib la tuan2 yg lain x ambik port sgt.. klo x, maunye da kne marah.. sb x byk idea n ayat yg die bg kt group kami.. tp pape pon, die tetap the best.. tuan ni dr trafik... 


(5) Tuan Amim
** tuan ni mmg sgt terkenal dlm group aku. sb apa tkenal? sb die mmg ske bcerita.. hehe. x henti... smpai tuan azeman ckp, kt hotel pon, die ske cite2.. kadang2 smpai tuan azeman ngntok, tp still layan je.. cian kn.. haha. tp tuan amim ni pon, byk bantu group kami bg idea2 yg bernas.. tuan ni dr unit berkuda..


(6) Tuan karthigainathan
** aku ske tuan ni. bkn suke ape la, ske ble die bg idea. perh, idea die mmg power la.. guna undang2.. aku mmg respect.. walaupon die x menaip, tp die byk bg idea..  tuan ni dr unit komunikasi..


(7) Tuan Irwan
** tuan ni la yg byk sgt2 bantu aku... ringankan keje aku.. sgt2 bterima kasih.. tuan ni mmg pakar dlm bab IT.. pakar sgt2.. tp dlm pakar2 ni, upenye ade sowg pgawai ppn minat kt tuan wan ni.. siap tye aku pasal tuan wan.. hehe.. klaka je.. tuan ni mmg ada rupa pon... tuan wan dr unit Teknologi Maklumat..


(8) Tuan Z
** ni tuan z.. tuan ni da lame aku kenal.. sb tuan ni dlm unit elaun je pon.. tuan ni plk, cm chipsmore.. hehe.. kejap ada kejap xde.. hehe.. tuan ni mungkin byk komitmen lain die nk uruskan.. walaupon byk benda lain nk urus, tp die tetap x lepas dr bg idea.. mekaseh tuan.. tuan z dr unit elaun/kemudahan..


(9) Tuan Azeman..
** tuan ni la yg sgt2 rapat ngn aku... nk tau cmne leh jd cm g2, die la yg akan sentiase ingt kan aku bab makan.. setiap pg akan tuangkan air untuk aku.. ble die mkn gula2, die akan bg aku gula2 jgk.. tuan ni satu2nye tuan yg pgil aku adik.. n die anggap aku adik die.. tuan ni mmg ske makan.. apa die mkn, mst die bg aku.. nk tau sb apa, sb kami same2 kurus.. die ckp, klo kurus, kne kuat mkn.. hehe. tuan ni plk satu2nye pelakon dlm group aku.. die ckp rugi aku x penah blakon.. xpe.. nnt klo tuan ade job, pgil sy ye.. hehe.. tuan dr Komando 69..


group aku mmg best.. best sgt.. mekaseh ye tuan2 bg kejesama kt aku.. jasa kalian akn aku hargai sgt2.. 


erm panjang sgt da aku cite.. ckup la 2.. penat da taip...2 jela aku nk cite... tp nnt aku continue pasal tuan kacang n tuan pen ye.. tp bkn kt cni, kt tajuk lain. k bye..



No comments:

Post a Comment